Primary School Assistant Teacher 3rd Phase Exam Question Solution 2022

Primary School Assistant Teacher 3rd Phase Exam Question Solution 2022 প্রাথমিক সহকারী শিক্ষক নিয়োগ পরীক্ষার প্রশ্ন উত্তর ৩য় ধাপ Primary School Assistant Teacher Exam Will be Held on 3 june 2022 For Couple of District. So, You Will Find Primary Assistant Teacher Question Solution After Finished The Exam. Therefore, The Exam Will held During 1.20 Hours. Then Every Candidates Can Check Primary Assistant Teacher Question and Solve 2022 Form This Post. Here Mention That, The Primary School Assistant Teacher Exam Will Held For Phase one. So, DPE Primary Teacher Exam Question and Solution 2022.

3 june, 2022. Recently the Primary School Assistant Teacher Job Exam Date was published. Primary Assistant Teacher is now an attractive job in Bangladesh. To Join the smart and big service team of Primary Assistant Teachers you have to pass the exam. Primary Assistant Teacher Job Circular Question solve, Primary Assistant Teacher Exam result Related Notice and all information will be published on our website.

Primary School Assistant Teacher 3rd Phase Exam Question Solution 2022

 So, if you are a candidate for the Govt. The primary School  assistant teacher exam will be helpful to you. So visit our website regularly to check all the new and previous question solutions of primary School. Primary Assistant Teacher Exam Question Solution 2022 has been given bellow:

Total Vacancy: 32577 (More or less)

Pre-Primary Vacancy: 25630 (more or less)

Primary Vacancy: 6947 (more or less)

3rd Phase MCQ Exam Date: 03 June 2022  

3rd Phase MCQ Exam Time: 11.00 AM to 12.00 PM 

3rd Phase MCQ Exam Total Candidates: 427973  

No. of districts exam will be held in 3rd Phase: 31

তৃতীয় ধাপের পরীক্ষা শুক্রবার অনুষ্ঠিত হবে।

পরীক্ষার জেলার তালিকাঃ  

প্রাথমিক শিক্ষা অধিদপ্তর সূত্রে জানা গেছে, বন্যার কারণে বাদ পড়া সিলেটসহ মোট ৩৩ জেলায় পরীক্ষার্থীরা তৃতীয় ধাপের পরীক্ষায় অংশ নেবেন।

৩৩ জেলার মধ্যে ১৯ জেলার সব উপজেলায় পরীক্ষা হবে। জেলাগুলো হচ্ছে— জয়পুরহাট, বগুড়া, পাবনা, চুয়াডাঙ্গা, নড়াইল, মেহেরপুর, নারায়ণগঞ্জ, গোপালগঞ্জ, শরীয়তপুর, কক্সবাজার, ঝালকাঠি, সিলেট, ভোলা, বরগুনা, ঠাকুরগাঁও, দিনাজপুর, নীলফামারী, পঞ্চগড় ও সিলেট।

আংশিক পরীক্ষা হবে ১৬ জেলায়। এর মধ্যে রয়েছে নওগাঁর আত্রাই, বদলগাছী, ধামুইরহাট, মহাদেবপুর ও মান্দা উপজেলা, নাটোরের নলডাঙ্গা, সদর ও সিংড়া উপজেলা, কুষ্টিয়ার ভেড়ামারা, দৌলতপুর ও কুমারখালী উপজেলা, ঝিনাইদহের কোটচাঁদপুর, মহেশপুর ও শৈলকুপা উপজেলা, সাতক্ষীরার আশাশুনি, শ্যামনগর ও তালা উপজেলা, বাগেরহাটের সদর, চিতলমারী, ফকিরহাট ও রামপাল উপজেলা, জামালপুরের বকশীগঞ্জ, দেওয়ানগঞ্জ, ইসলামপুর ও সরিষাবাড়ী উপজেলা, রাজবাড়ীর বালিয়াকান্দি ও সদর উপজেলা, পিরোজপুরের ভান্ডারিয়া, ইন্দুরকানী ও মঠবাড়িয়া উপজেলা, পটুয়াখালীর বাউফল, দশমিনা ও গলাচিপা উপজেলা, সুনামগঞ্জের ছাতক, দক্ষিণ সুনামগঞ্জ, দিরাই ও ধর্মপাশা উপজেলা, হবিগঞ্জের আজমিরীগঞ্জ, বানিয়াচং, বাহুবল ও চুনারুঘাট উপজেলা, কুড়িগ্রামের ভুরুঙ্গামারী, চিলমারী, সদর ও নাগেশ্বরী উপজেলা, গাইবান্ধার সদর, গোবিন্দগঞ্জ ও পলাশবাড়ী উপেজেলা।

 

এখানে প্রকাশ করা হবে

 

Assistant Teacher 3rd Phase Exam Question Solution 2022

Leave a Reply

Your email address will not be published.